The 3rd World

En av de bästa politiska rappare, en av mina absoluta favoriter och enligt mig en sjukt talangfull emcee ska nu släppa sin väldigt eftertraktade album "The 3rd World", ja nu i Juni släpper Immortal Technique den. Det blir uppföljaren till 2003's "Revolutionary Vol.2", The 3rd World blir Immortals tredje studio inspelade album och hans första på fem år.

Annars så har Immortal släppt ett flertal freestyles och singlar på nätet, bland annat "Bin Laden" med Mos Def och Eminem, "Watch Out", och en musik video för Akir's "Treason"

"Omständigheterna som påverkar slummen i Amerika är bara en liten del av något mycket större som konsumerar vartenda land på denna jord just nu. Det här projektet var gjord för att böjja och blenda gatorna här med gatorna från den tredje världen" säger Immortal Technique när han pratar om det kommande skivsläppet.

Jag personligen kan säga att jag bokstavligen längtar efter att få denna skiva och lämnar er med tre av mina favoriter skapade av denna man.







 

Kommentarer
Postat av: Jii

Damn immortal technique är fett grym.

Min personliga favorit är "Dance with the devil" Typ fick tårar första gången jag hörde den så bra den var.

Take care :D

2008-05-19 @ 15:59:56
URL: http://sampaguita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0