Pinsamt!

Jag har nu suttit och haft den här diskussionen med ett flertal människor, som för övrigt har olika åsikter och värderingar. Jag har suttit och försökt komma på hur jag skulle formulera ett sådant inlägg som nu är påväg. Jag har verkligen försökt komma på hur det ska gå till utan att få det att låta fel eller på ett sådant sätt som lätt skulle kunna vridas och vändas på,  ett sådant sätt att det kan dra ner mig eller min kärlek. Men det går inte, för oavsett vad så kommer det att låta illa, och just nu vid denna stund så bryr jag mig verkligen inte.

För det är så, det är så att jag tycker att det är pinsamt. Det är så att efter en sådan upplevelse Busta Rhymes och Spliffstar gav mig och hundratals andra människor inte förtjänar att bli nertryckt mot golvet av den svenska polisen. Med eller utan gräs!
Jag tycker verkligen att det är pinsamt att få höra att Busta Rhymes påpekar "Aldrig Sverige, aldrig mer sverige". Jag är medveten om lagen som finns i detta land, men samtidigt är jag medveten om den höga dos av dubbelmoral som finns. Alla luckor och lagar på lagar som är hur vidriga som helst.

Jag är medveten om hur mycket tyngre droger det finns i andra typer av events och konserter men som inte ens undersöks eller smygtittas på så att säga. Jag är medveten om att oavsett vad många vill tro eller inte så ligger det mycket fördommar bakom en sådan typ av razzia.
Jag är medveten om att det här funkade precis som det gör varje år på Reggae Festivalen, jag är verkligen medveten om att polisen tänker på ett viss sätt när det gäller vissa artister.

Och jag tycker att det är pinsamt!

Det är pinsamt att vara medveten om att de tyngre drogerna och en viss klass av människor kan få komma undan med det medans en annan typ av drog och en annan typ av människor ska konstant misstänkas och få skit. Och precis som jag skrev innan så orkar jag inte bry mig om hur detta kommer påverka synen på mig eller min typ av musik. För egentligen handlar allt om fördommar i grund och botten.

Jag önskar att den svenska polisen verklligen öppnade ögonen för hela allmänheten och inte en viss del. Allt är inte svart och vitt. Men tills dess, tills den svenska polisen öppnar ögonen så får jag skämmas och hoppas på att jag trots allt får fortsätta att uppleva artister som ger mig glädje.

Sedan kan jag alltid göra som jag gör bäst, skämta bort det, skratta och hoppas på det bästa. Kom och skratta med mig!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0