Prodigy går över till spanska.

Mobb Deep, inte alls en tjejig typ av hiphop måste jag nog säga. Men, pojkflickan i mig tar ofta över min musiksmak den med och jag älskar Mobb Deep. Går inte att förklara hur många gånger jag har headbangat till den duons musik. Prodigy som är ena halvan av den duon håller för tillfället på att avtjäna ett tre årigt straff för vapeninnehav. Men det hindrar inte den mannen, nej inte alls. Nu planerar han nämlingen att släppa hans singel "The Life" på spanska, inklusive en video till den. Första gången jag fick höra det blev jag lite förstummad, jag hade ingensomhelst aning att han kunde spanska. Och det lät bara fel i mina öron, han kan väl inte spanska? Och ack så rätt jag hade!





Det är nämlingen så att han ska ta hjälp av något som kallas Voxonic's Voice Conversion Technology, som är ett program som spelar in och konverterar orginal rösten till ett annat språk. Det kallar jag technology!
Nog om teknologin. Den spanska versionen kommer att finnas med på "H.N..I.C. Pt 2: The DVD Collection", som kommer att finnas ute den 8/7.

Prodigy kommer även att släppa ett helt spansktalande album som kommer att kallas "H.N.I.C Pt. Dos" i September genoom Voxonic Music. Vilket jag personligen anser vara ett så sjukt smart drag från honom.
Den spansktalande delen i staterna är inte litet, majoriteten är ursprungligen från central/sydamerika och spanskan har tagit över franskan och är nu ett världsspråk som lätt kan jämnföras med engelskan. Ja, och så är den het också! Jag ser iallafall fram emot att få höra vad Prodigy och den här nya teknologin har att leverera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0