Personligt Skit/Jag Vill!

Jag är inte en storlek S och jag föredrar sneakers istället för stilettstövlar. Jag var en pojkflicka som liten och jag kommer sällan överens med andra tjejer. Jag spelar heldre tevespel och tar det lungt med en öl eller två hos vänner än att supa mig dyngrak och hoppas på bekräftelse på klubben med hjälp av en vulgär uringning.

Så härmed efterlyser jag någon som börjar importerar kläder till fler som mig. Jag har alltid älskat streetwear "trenden". Men här i Sverige är det lite svårt, då det mesta som säljs till oss tjejer är (ursäkta mig men) en massa kassa SouthPole modeller. Och om vi tjejer har tur så tar någon in någon utgående eller REA vara från Baby Phat.

Är vi så få, är vi så få tjejer som älskar alla dessa satin jackor, sneakers och tighta hoodies med inspiration från urban stilen?Jag vill ha ett större urval av tjej kläder från samma märken som killarna har. Missförstå mig inte, hade jag helt enkelt velat ha LRG, RocaWear osv osv i min garderob så hade jag klätt mig som resten av alla killar som gillar streetwear.
Jag hade haft baggy jeans och för stora hoodies, för det är vad många tror. Så snart man nämner att det är streetwear, eller hiphopkläder man gillar så relaterar alla till att man vill ha för stora, okvinnliga kläder. Men det är inte så, pojkflickan i mig försvann för några år sedan. Jag vill vara tjej, men jag vill vara tjej i kläder jag tycker om.

De flesta Urban märken har en kollektion som motsvarar männens fast för kvinnor. LRG har Luxirie, Phat Farm har Baby Phat, Eckö har Eckö Red osv osv Kvinnliga versioner av street kläder.
Men det är sällan man ser. Det känns lite off för min ekonomi att vara tvungen att ta min breda rumpa till USA för att införskaffa mig kläder som inte är från min egen arbetsplats eller H & M. Som majoriteten av kvinnorna i Sverige endå har.

Jag vill ha, jag vill ha alla kläder jag ser på internet. Jag vill ha alla kläder jag ser på mina kusiner från USA. Jag vill vara tjej med streetkläder. Jag vill, jag vill, jag vill!
Så här får ni, en modevisning för de okunniga inom den här stilen. Här får ni en del av min kärlek.

image8
image9
image10
image11

image13
image12






Kommentarer
Postat av: dadda

"Jag är inte en storlek S och jag föredrar sneakers istället för stilettstövlar. Jag var en pojkflicka som liten och jag kommer sällan överens med andra tjejer. Jag spelar heldre tevespel och tar det lungt med en öl eller två hos vänner än att supa mig dyngrak"

Där e vi 2! haha

2008-04-14 @ 17:20:36
Postat av: sandra

jag håller med dig ang utbudet, katastrof. det är bara ebay & tradera som håller och det blir dyrt..

2008-11-11 @ 21:57:10
URL: http://marinoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0