Musiklager.

Vintern är runt hörnet, tiden har dragits tillbaka och mörkret är här alldeles för ofta om dygnet. Addera alla dessa ting så får du ett resultat av vinterdeprissioner och diverse, förmodligen i mängder, Människor väljer att inte ta sig ut i kylan förutom när det är nödvändigt, de sover mer då det endå är mörkt ute och har två dagar som höjdpunkt.

Förutom att räkna månaderna innan våren är tillbaka så hittar alla på olika sätt att roa sig själva under vintertiden. Vissa börjar att sticka medans andra ger sig in i studion mer än någonsin. Måla, skriva, klippa, sy finns olika sätt att försöka få vintern att ticka bort.
Jag personligen lär försöka jobba så mycket som möjligt som jag psamtidigt som jag försöker måla och skriva mer. Men för det behöver jag musik. Som en björn som precis innan han går i ide lagrar på sig allt i sin lilla grotta så behöver jag lagra på mig med min musik som ska värma mig under vintern.

Jag klickar runt mig från blogg till blogg, de flesta hiphop relaterade. Och jag ser dem skriva om musik som T-Pain, Souljah Boy. Mixtapes från svenska DJs som Crona och Preview, videos som Kanye West och andra stora artister. Inget som helst fel på det, det är som jag sagt innan. Vem är jag som ska klassa vad som är eller inte är Hiphop. Men jag vill ha något annat än det, jag vill lyssna på sånt som får min själ att gunga med. Jag vill lyssna på sån musik som får mina tankar att gå i varv, hjärta att gå upp en takt och rysningar över hela kroppen som Anthony Hamilton gjort med sin Since I sent You eller som Leela James med sin Music.

Har ingen sån musik som man inte har någon typ av förväntan på men som sedan får en att gå upp i taket, har ingen sån musik att ge mig, tipsa mig om?  Någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0