Personligt Skit/Yes sir, Im a Hater!

Jag vet att jag kan verka lite bitchig ibland, och jag vet att jag är en aning naiv när det gäller musiken. Men att det ska gå så långt att  när jag för första gången på ett bra tag tar mig själv i kragen och beger mig tillbaka till nattlivet för att se det jag fick se.
Jag måste ha missat en massa, jag måste vara äldra än vad mina kära mor påstår. För det jag hörde, det jag såg, det är inte det som brukade få igång mig. Alla dansar likadant, ingen dansar med själen utan med koroegrafi. Samma grundbeats i alla låtar, inget eget. Och alla klär sig för att häpna, inte för sig själva.

Och att få allt det här på en gång, ja det slutar med irritation för min del. Det slutar med att jag ställer mig längre bak i klubben. Men inte för att jag känner att det är tufft eller jag vill protestera. Utan för att jag lovat en vän att följa med medans han fotar och för att jag helt enkelt inte njuter.

"You in the black, in the back, stop hatin!". Självklart är det mig han möter blicken med, och självklart är det jag som står där bak, i svart. Tack så hemskt mycket Dj Drama, men nu är det så att jag inte är en gangsta bitch och jag helt enkelt ogillade det du spelade.
Men om det är resultatet, ja asså om det är det man kallas för att man ogillar dirty dirty south south yeah yeah wave yoe hands and crunk maddafakka kom så står vi och ser löjliga ut med en dans vi hitta på under fyllan. Så ja, jag är en mega hatare.

Jag är en sådan hatare som föredrar Common, Leela James, Dwele. Jag är en sådan hatare som heldre dansar som min själ känner för det än att stå i en klunga och dansa likadant. Måste dock påpeka att det var hans ordval, hata är ett starkt ord som min kära mor brukar säga. Jag helt enkelt ogillar det. Inte min typ av saga.

Kommentarer
Postat av: Ginga

Amen

2008-05-08 @ 20:37:14
URL: http://www.metrobloggen.se/SoulRnB

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0