Personlig Kärlek!

Ja vad ska man säga, bloggar är intressanta. Kan lätt kalla dem för underhållande, ett enkelt sätt att roa sig när man vill döda tid framför datorn. Att få läsa hur andra människor tänker och resonerar är enligt mig underhållande, ja. Jag menar att sitta och läsa någon som inte delar samma uppfattningar eller intresse och sedan se hur de resonerar är intressant. Och det är mycket mer roande när det inte ligger någon vett bakom det alls.
Jag har fått höra av folk som läser min blogg att jag ofta skriver om andra kvinnor. Och det kan jag svara med att det är för att jag själv är kvinna. Och jag kan sitta och relatera, jämnföra och resonera kring det på ett annat sätt än med män.

Och sedan är det så att jag sorligt nog tycker att det går mer neråt för den kvinnliga könet än för det manliga då jag anser att kvinnorna sänker sig själva för mycket för att nå upp till något som egentligen inte är vård det som de håller på. Som sagt det är enligt mig iallafall, och ännu en gång det är trots allt min blogg.
Sedan är det så att man skulle nog kunna klassa min blogg som opersonlig enligt vissa bloggare. Men är det verkligen så, är den opersonlig bara för att jag inte byggt upp den till en online dagboks liknande blogg som majoriteten gör? Är det verkligen så att den är opersonlig för att jag inte laddar upp bilder på mig själv regelbundet eller sitter och skriver om nattens eskapader och dagens planer? För isånnafall så ja, jag har en riktigt jävla opersonlig blogg. Och det passar mig bara fint då jag avskyr att dela mitt liv på det sättet.

Sedan vore det bara en överdos av dubbelmoral ifall jag gjorde det. Då jag kan sitta och läsa andra kvinnors bloggar och bara få intrycket att de helt enkelt har behovet att hävda sig om hur vackrast, störst och bäst just de är. Eller få känslan att kvinnor helt enkelt har behovet att behöva yttra sig regelbundet. Vilket jag vet att kvinnor har. Med det menar jag inte att alla "personliga" kvinno bloggar är det. Det är skillnad på kvinnor och flickor som vill kalla sig för kvinnor. Det finns olika sätt att artikulera sig, formulera sig.

Själv väljer jag att se det på mitt sätt, min synvinkel och mitt sätt att resonera. Att min blogg är hur personlig somhelst. Jag sitter trots allt och skriver ner sådana här typer av inlägg då och då. Vilket innebär att jag delar med mig mitt tankesätt, hur jag resonerar. Sedan sitter jag regelbundet och skriver om det jag älskar som mest efter min familj, vilket är musiken. Så, det slutar med att jag delar med mig av det jag älskar mest samtidigt som jag delar mina tankar, funderingar och frågor med er. Hur personligt är inte det? Vill man sedan läsa mer "juicy stuff" om vem i min närhet eller omgivning som satte på vem, vem som spydde ner vad och vem som är vackrast så är det inte rätt sida att klicka in sig regelbundet på.

Personlig Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0