Livstid för våldtäkt

I got 5 on it, Luniz, det ringer väl en klocka i huvudet på er? Om inte så skämms jag och ber er att sluta läsa min blogg omedelbart. Nu är det iallafall så att Bay Area rapparen Numskull och medlemmen i Luniz är för tillfället på rättegång, Santa Rita Jail in Dublin CA precis vid södra Oakland. Det är konfirmerat att artisten till och med varit under rättgång sedan i mitten av januari, då han varit åtalad för 15 olika åtalspunkter.

Vilket jag lätt kan säga inte är första gången denna man blir åtalad och inte heller är det små löjliga åtalspunkter.
Just nu är det våldtäkt han är i rättegång för, och han riskerar livstid. Att ens försöka sitta ner och skriva ner alla åtalspunkter den mannen fått, att sitta och gå in på alla saker han gjort blir nästan som en slags hat kärlek, iallafall för min del.

Här sitter jag och skriver om en man som har levererat en av hiphopens milstolpar, en man som alltid kommer att följa med den genrens historia. Hans musik får mitt huvud och själ att gunga oavsett vart jag än är. Och att sedan få höra samt läsa om allt det här gör så att jag nästan blir avtänd. Ja, Hat kärlek, jag älskar mannens musik men finner mannen bakom musiken äckligt värre!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0