Lilla Syster Knowels

Hon har vuxit, hon har blivit äldre, hon testar ett nytt sound, hon försöker igen. Jag personligen tycker fortfarande att hennes första platta var en flopp och förstår inte varför yngre syskon till större artister envisas med att försöka komma upp till deras syskons nivå genom att försöka rida in på deras våg. Går det inte, så går det inte. Men hey, Solange Knowels har inget att förlora på det och har mer än vad som behövs inom musikbranschen för att försöka ett antal gånger innan hon ger upp. Ja, inte illa att ha Beyonce som stora syster och Jay-Z som svåger ¨så att säga.

Här har ni hennes senaste singel, som vanligt så får ni självklart få en egen uppfattning. Det jag däremot har att säga är att jag föredrar det här än hennes äldre verk.  När man sitter och lyssnar på I Decided känns det som om man hamnar på The Supremes och Diana Ross era.
Man hör alla dessa små moment inom musiken som gör att man nästan ser en yngre Diana Ross i henne. Vet dock inte om det här kommer bli hennes genombrott, men bättre har hon blivit. Och mognat har hon gjort, även inom musiken. Och trots mina ganska så negativa tankar om fröken Solange så kan jag säga att jag föredrar henne just nu än stora syster Beyonce då jag anser att Beyonce blivit så sjukt skrikig. Så lite kreds ska lil'siz få. Här får ni I Decided iallafall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0