Bill Cosby gör Hiphop

Bill Cosby, jag förmodar att alla vet vem det är. Hursomhelst så är det inte en hemlighet att Bill Cosby ogillat nu dagens hiphop då han har väldigt starka åsikter angående ordförrådet rapparna använder samt video valen de gör. Han anser det väldigt många förmodligen gör.


Han har vid flera tillfällen yttrat sig om hur kvinnoförnedrande det är samt att han avskyr hela pimp och gangsta mentaliteten som byggts upp av rappare.
Nu är det hursomhelst så att Herr Cosby ska släppa ett hiphop album. Ja, den 70 årige komikern ska släppa ett solo album!

Bill Cosby säger att hans album är väldigt olika gangsta rappen, det är snarare tvärtom. Vilket inte alls är förvånande. Det jag däremot undrar är hur det albummet kommer få för typ av respons.
När det gäller hiphop publiken så minns jag hur ofta Will Smith fick ta kritik om att han var för "barnvänlig" och att det är komersiell skit musik. Samtidigt som jag anar att det kommer ses som en amerikansk Markoolio version. Jag är skeptiskt på att det kommer tas på allvar, som sagt, av hiphop publiken.

Markoolio publiken i USA, samt Oprah lär älska den och pumpa den denna sommar. Jag däremot är inget annat än nyfiken på denna skiva. Väldigt nyfiken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0