Adam Tensta ÄR en artist!

Som vanligt klämmer jag in musik relaterade personliga inlägg lite då och då. Och dagens är något enligt mig rätt komiskt, dock vet jag inte riktigt hur jag ska ta det.
Under min lunchrast satt jag nämlingen och bläddra igenom en av många tidningar som staplas upp efter att tjejerna inhandlar dem för att ha något att läsa under rasten. Och där får jag syn på olika bekanta ansikten. De får lite korta frågor om hur de ska tillbringa sommaren och vilka tips de har för andra. Blanda annat får man se Danny som de flesta förmodligen känner igen från idol. Sedan fanns det lite andra artister, programledare och skådespelare.

Hursomhelst så fick jag mig ett litet gott skratt då Adam Tensta var en av de som fick sig lite frågor. Och det var varken Adam själv eller frågorna som fick mig att skratta till utan titeln han fick. Medans Danny och Charlotte Perelli fick titeln Artist så fick Adam Tensta titeln Hiphopare.
Då började jag undra hur människorna bakom tidningen fick till det, hur tänkte dem? Jag menar, Danny lika med artist och Charlotte Perelli lika med artist men Adam, ja Adam är lika med Hiphopare.

Ja, alltså är det skillnad från artist till artist enligt dem förmodar jag. Men vad finns det mer, vilka människor klassas som artister och vilka klassas som annat? Precis som jag skrev innan så visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka efter att jag fått mig ett litet skratt. Jag menar, Adam Tensta är lika mycket artist som de andra. Bara det att genren och facket i sig är annorlunda, men artist är han.
Ja och sedan är det så att jag i princip avskyr ordet hiphopare. Så efter skrattet slutade det med en massa frågor och en viss tendens av irritation mot media eller den personen som fick för sig att skriva dit hiphopare istället för artist. För att titla Adam Tensta som hiphopare var inget annat en stämpel som blivit en trend.

Adam Tensta är en artist inom musik genren hiphop!

Kommentarer
Postat av: C

Skönt att de har koll. :D

2008-06-19 @ 02:02:02
URL: http://heartsick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0