Personligt Skit!/Gangsta!

Skulle jag kunna klassas som gammal modig redan? I och för sig så är jag ganska vuxen enligt nätet. Enligt Sveriges vuxenpoängsstyrelse är jag egentligen 32,1. Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte.

Hursomhelst så förstår jag mig inte på alla dessa "Queen B-I Dont Give Rats As-You Wish You Was Me-I Can Have Your Man-This Is Why im Hot-Ghetto Chick-Fly High-Video Actin-Attityd" Brudar. 
Och inte heller på alla brudar som fyller sitt ordförråd med hjälp av Mtv och gammla hood filmer.  Brudar som inte kan gå med mindre än tre pers till klubben utan måste gå i flock för att känna att det är de som äger stället.

Tror de att de är Hiphop då, att dem är "down". Varför gå runt med en bitch attityd för. Eller är dem vekligen så fulla av sig själva. Vart tog all kärlek vägen?

Påstå att jag är avundsjuk, kalla mig för "hatare", men i mina ögon och i mitt huvud så skriker sådant  i en stor del osäkerhet och behov av bekräftelse. Och sådant finns det mycket av i min kära huvudstad, och sådant är jag väldigt allergisk mot. Allergisk mot tjejer som helt enkelt försöker mer att vara något för andras skull, än att helt enkelt vara sig själva för sig själva. Jag menar, utstrålning är något man har då man hittat sig själv så att säga. När man har lärt sig att älska sig själv utan att leka något man inte är. Det är DÅ man utstrålar.

"Jag tror att varje människa lever två liv, ett inuti och ett utanpå.
Subjekt och objekt. Inutilivet är det sanna, det äkta, jag tror att människor blir vackra när deras inutiliv lyser genom, när dom inte tänker på hur dom blir sedda av andra människor, när dom glömmer att spela teater.
Så tror jag.
Sen finns det dom somliga som är precis tvärtom, som bara är yta, som bara är ett tomt skal, som hela tiden måste veta vilken bild dom ger av sej själv, som lever för att bli sedda. Posörer. Trist.
Sånna människor är som pingisbollar, ett hårt skal och sen bara tomrum innanför. Det finns inget att hitta.
Totalt ointressant"


Citat ur boken "Ett annat sätt att vara ung" av Per Nilsson



Sedan måste jag erkänna, det är väldigt underhållande. Och oavsett vad så lär dessa tjejer fortsätta att göra som de vill. Och med tanke på att dessa typ av tejejer inte tål kritik, samtidigt som de alltid vet bäst och allt så kan inget knäcka dem. Försöker någon, eller kommer någon med sånna här texter resulterar det med att de har hunnit bli provocerade att överbevisa personen. Bevisa att det inte är något spel, utan de är "råa gangsta bithes" som är "all that" oavsett vad alla säger och tycker.

Så de lär fortsätta att "underhålla" personer som mig, fortsätta leva i den här "La La-Mtv-Ghetto-Liknande-Land". Så jag kommer endå aldrig riktigt förstå hur den typen av osäkerhet kan sluta med att man visar sig själv mindre respekt, som många gör.
Hursomhelst så kan inte jag sno din man, alla blickar dras inte till mig när jag kommer in i klubben. Och värst av allt...

Jag lyssnar på hårdrock ibland och ser fram emot att få se Foo Fighters, Queens Of The Stone Age m.m live nu i Juni.

And I love it!

Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0