Snoop Redneck Dog

Några inlägg bakåt skrev jag om allas vår käre Snoop Doddy Grymme Dog, och hans nya insats inom musiken. Och nu är det så att singeln jag bland annat skrev om har kommit ut. Och precis som ni fick läsa så är den väldigt country inspirerad men jag måste säga att Snoop gör det väldigt bra och det blir inget annat än klockrent.  Och när jag skriver klockrent så menar jag KLOCKRENT.

Valet av texter, refräng och rytmer klickar ihop så sjukt bra att man sitter och gungar och känner sig som en liten wannabe redneck som sitter i öknet med sina baggy jeans och cowboy boots tillsamans. Troligtvis kommer många trogna snoop fans ha lite svårt för denna singel i början. Ja, det vanliga snacket om att hiphop inte är ren hiphop och längre. Men som sagt, det här är som det ska vara. Musik föder ny musik!

Hursomhelst ladys and gents, här får ni My Medicine med Herr Snoop!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0