N.E.R.D Part II

För någon vecka sedan laddade jag upp N.E.R.Ds nya singel, Everybody Nose. Det var ett par mail jag fick där folk påpekade och frågade vad som hänt med Pharell. Och undrade hur  jag ens kunde ta mig tid att ladda upp deras senaste singel. Jag visste inte riktigt hur jag  skulle ta den frågan. Då Pharell är Pharell och N.E.R.D är N.E.R.D.

Det många inte vet om är att Pharell och hans grupp har funnits ett bra tag längre än när deras hitsingel Lapdance kom ut. Lyssnar man noga så hör man Pharell sjunga med hos olika artister, där han inte bara medverkat genom att vara en slags backup artist utan har hjälpt artister att producera. Pharell har alltid haft kraften att veta vad som är hett innan det är hett. Han har även haft talangen att få oss att med tiden hålla med honom om vad som är hett även om vi i början inte tyckte att det var hett.

Och om det är något jag gillar så är det att gå emot folk, och inte på det dryga sättet utan mer på det sättet att jag inte vill vara en i mängden. Jag ogillar när någon verkar ha något gemensamt med mig eller jag med någon annan. Jag vill sticka ut, och inte på ett yttligt sätt. Vilket det med är ganska så kul, utan mer djupare än så. Jag vill inte vara komersiell, jag vill inte vara populär och kunna sättas i fack, vilket i princip är omöjligt.

Hursomhelst så fick det mig att lyssna igenom hela N.E.R.D skivan. Och ja, jag förstår mig fortfarande inte på varför jag fick de frågorna. För att när jag sitter och lyssnar igenom skivan så gungar huvudet till N.E.R.D beaten, för det låter från långa vägar att det är N.E.R.D. Det är inte Pharell, det är gruppen han är med i. Det är hans andra sida, hans unika och egna sida. Där han får experimentera, maxa och "fucka ur" så att säga.
Jag hör lapdance när jag sitter och lyssnar på låten "Time For Some Action". Och om det är något jag gillar med N.E.R.D så är det deras sätt att få en att höra instrumenten mer än vad man hör annars. Det är inte lika mycket dataproducerad musik. Det är mer gammalmodigt Vs nyinfluerat. Och jag tror inte att skivan är något man kan tycka är sådär, utan man lär antingen hata den eller älska den.

För den är inte mycket hiphop, den är inte helt rock, den är inte helt punk och den är verkligen inte house. Det är N.E.R.D precis som man minns dem! Och jag gillar det! Är dock fortfarande skeptisk när det gäller Everybody Nose, men den lär växa in mig ju mer den ogillas av andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0