Skånes stoltheter.

Jag sitter och slösurfar på My Space då jag inte har så mycket att göra just nu. Jag klickar in mig på några personliga favoriter och förmodligen några av skånes stoltheter, Advance Patrol. Jag har sedan länge lyssnat på denna skånska gruppen och haft en kärlek för deras musik.

Nu när jag sitter inne på deras My Space profil glädjer det mig att läsa att Chile turnen var inget annat än lyckat. Där de sammarbetatde med artister som Shamnes och Zaturno, som för övrigt var på besök i Sverige och delade med sig av sin chilenska rap med hjälp av ingen mindre än våra Salazar bröder.
De har ett antal spelningar i Spanien, där de kommer sätta Sverige på kartan med hjälp av deras sydamerikanska rötter.  Juan Havana och Gonza blatte skånska beger sig längre, de siktar högre och dem lyckas. Jag kan inget annat än att önska dem lycka till med det de förtjänar. Och samtidigt hoppas på att de innerligt inte glömmer bort oss hemma i Sverige, för det vore en förlust för oss.

image29

www.myspace.com/advancepatrol
www.myspace.com/zaturno
www.myspace.com/shamanescrew


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0