Det är Hoffmaestro & Chraa!

image6
Det här elvamanna bandet är allt annat än det vanliga. Det är Hoffmaestro & Chraa, grabbarna som levererar reggae, ska och latininfluerade beats till soulslingor. Deras energi och röjj lär få vilken publik som helst att skrika med.

Enligt mig borde Hoffmaestro & Chraa vara Stockholms pärlor, Stockholms stolthet inom musiken oavset genre. Dem levererar allt man vill ha!

Härliga beats, härlig närvaro och ett sjukt hett gäng killar. Deras senaste platta "The Storm" har ett så blandat utbud på en och samma skiva att man inte kan tycka illa om något spår där överhuvudtaget. Låten "I'm Not Leaving Now" måste vara det härligaste som nått min mp3 spelare sedan jag laddade in Marvin Gaye till min tracklist.

Grabbarna har verkligen tagit det härligaste utav musiken och gjort det till något eget.  Med Jens Malmlöfs röst och utseende och grabbarnas energi kan de inte misslyckas. Mitt tips är att se dessa grabbar live, för skivan är underbar som den är men att se dem utföra dessa låtar live kommer att ge en slags rusning i kroppen att man inte märker om det är vinter eller sommar där ute. Musiken värmer och får igång en endå.

http://www.myspace.com/hoffmaestro

Så köp den, köp den!
Köp den och njut av riktig musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0