retard?

Jag måste vara retard eller rent utsagt wack med tanke på att jag innerligt inte förstår mig på alla designer collabos som H&M tar lite då och då. Särskilt när det är collabos med högt satta designers. Det av tre simpla anledningar;

1. H&M ska föreställa en low budget klädeskedja. Det H&M gör ska vara något alla har råd med på samma gång som det ska vara något som alla ska kunna relatera till samt kunna använda.
Så varför göra en sådan collabo när det endå kommer att riktas till två olika typer av människor (1. Nördarna som önskar att de hade råd med den här typen av "designer stuff" oftare än vad dem har och anser det här en chans att komma undan billigt (?) 2. De människorna som verkligen vill vara lite mer exklusiva (?) än andra).

2. Trots att priserna är billigare än vad en "äkta" sådan designer plagg skulle gå på så är det endå något som klassas som dyrt (för att vara H&M). Så varför lägga ner pengarna på en "H&M version" istället för att lägga ut pengarna på en "riktig version" om man endå vill ha något skapad av en sådan "high fashion designer" (?).

Det är som att gå och köpa något som Adidas gjort för H&M i H&M istället för att köpa det direkt från Adidas, eller ja något åt det hållet.

3. Det blir aldrig en "äkta vara", samtidigt som det inte är något H&M plagg, men samtidigt är det inget inget whatever whatever high roller designer plagg utan något mellan ting.
Jag tror knappast att Comme des Garçon la ut specielt mycket tid för att skissa fram en kollektion hos H&M på samma gång som tyger, tiden etc etc förmodligen inte är av samma kvalitet som en "riktig" Comme des Garçon plagg skulle vara.





Så. på grund av dessa tre anledningar så förstår jag mig innerligt inte på varför flickor, tjejer, kvinnor ska köa för dessa plagg. Visst är vissa fina, men seriöst! Kan någon förklara hela grejjen bakom alla dessa collabos? Ja förutom vetenskapen att H&M tjänar  s n u s k i g t  mycket på det och går i vinst på wannabe stekarbrudar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0