Yes We Can!

Jag har inte en sån stor koll på amerikanerna, deras awards, politik m.m Men det finns självklart saker som når alla världens kant och hörn. Som Black Eyed Peas front man Will.I.Ams video/låt  "Yes We Can".

Och nu är det så att Will.I.Am ska få äran att ta emot en Webby Award i New York City, nu i Juni. Som sagt jag har inte världens koll, men den videon/låten har även nått mig. Och jag kan säga att det är en video/låt som påverkar en oavsett om man är insatt eller inte, poltisik insatt eller inte alls, amerikan eller svensk.

Denna video nådde YouTube Februari 2008. En video som resulterade i inget mindre än en succe. Artister som John Legend, Common och Scarlett Johansson är några av de som medverkar i videon.
Det sägs samtidigt att denna video inte är den enda "Obama Tribute Video". Men det är den ni kommer att få se. Lär inte bli första eller andra gången, men det är den jag klistrar in nu.


Will.I.Am - "Yes We Can"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0