Alla Morsdag a la Ne Yo

RnB stjärnan Ne-Yo, som för tillfället ligger på billboard listan med sin singel "Bust It Baby Pt.II", gav en privat konsert för en speciel grupp utvalda mammor den 11/5. Stjärnan som håller på och förbereder hans tredje skivsläpp, "Year Of The Gentleman".
Själva konserten var arrangerad av Ne-Yos välgörenhets organisation "The Compound Foundation" McDonalds och Hiphop och RnB radiostationen V-103 (WVEE-FM).

Ne-Yo's uttal gjorde ett riktigt bra intryck på mig, då han påpekade att han vill ta tillbaka musikens intregritet och "game" tillbaka till Nat King Cole, Rat Pack, Frank Sinatra, Sammy Davis Jr och Dean Martins tid. 
Sedan fortsatte han med att den tiden kunde man inte kalla sig själv för en artist om man inte var speciel. Din kostym  var tvungen att glänsa, din slips pressad och dina skor blängande.

Som sagt, imponerande, däremot vet jag inte om jag ska ta det uttalandet så seriöst, då det är många artister som gör en viss typ av uttalande som ger människor hopp om musiken. Och sedan slutar på samma sett endå.
Att allt  var någon typ av PR skitsnack. Ja, jag kan iallafall sitta och skriva att Ne-Yos privata konsert till mödrarna i Castelberry Hill Section, Atlanta var oavsett PR eller inte en väldigt fin gest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0