från mig till er.

Nu gör jag det jag tydligen är bra på, skriva om kvinnor. Gud va kvinnor är duktiga på att förmoda saker och ting, att ta åt sig i onödan. Så sjukt duktiga på att bygga upp meningar om andra kvinnor, hey kolla bara på mig! Det jag däremot menar är att bygga upp meningar på den aspekten som leder till en massa skitsnack.
Varför sitta och tro att allt handlar om dem, vill de sitta och ha vissa kvinnor att tycka illa om? Vill de känna att de har något att tävla emot, känna att de är så pass viktiga att det finns människor som tar sig den tiden att göra samma sak som de gör, snacka skit. Varför inte konfontrera varandra, argumentera, diskutera så att man slipper all skitsnack. Varför kan inte kvinnor börja att gå ihop tillsamans istället för att gå emot varandra?

Av någon anledning så händer det mig rätt så ofta, kanske därför jag inte kommer överens med kvinnor. Kvinnor gillar att sätta ord i min mun och tro att de och deras liv kretsar runt min värld. Jag förstår dock inte varför, jag är så sjukt simpel och harmonisk av mig. Jag hade fan inte pallat att sitta och snacka skit, eller hata på någon annan.
Men jag kan inte sluta att ha åsikter bara för det. Jag har åsikter om olika typer, men då sitter jag och skriver det eller tar det i diskussioner. Däremot måste jag säga att även om jag kan sitta och skriva om det och det automatiskt hamnar vissa kvinnor i vissa av mina fack så betyder det inte att jag ogillar eller snackar skit om dem. Jag kan sitta och skriva om hur vissa typer av kvinnor kan bete sig, men det betyder inte att bekanta eller kvinnor i min närhet beter sig så.

Och jag kan komma överens med dem, jag hatar inte dem. Det är bara så enkelt att vi har delade åsikter. Jag tänker inte sitta och leka någon jag inte är och börja dela åsikter med andra kvinnor för att go with the flow så att säga.
Och just i den punkten blir det så att andra kvinnor kan tolka en som dryg eller högfärdig. Vilket i princip är samma sak. Men det finner jag verkligen sorligt, för om det är så vissa kvinnor tolkat mig på det sättet att jag hatar på just dem bara genom att läsa min blogg så sluta upp med det.
Jag sitter inte och skriver om er som individer eller sätter ALLA i en fack. Jag sitter och delar mina åsikter och mitt sätt att se på saken. Och även om det är så att jag har en viss åsikt om en " viss typ" och du som läser råkar vara en sån, så innebär det inte att jag går runt och hatar på dig.

Om det är något jag ogillar så är det sättet kvinnor beter sig kvinnor imellan. Hur duktiga dem är på att gå bakom ryggen på varandra och sedan störa sig på andra. Varför inte ta det med personen i tala de stör sig på? Varför sitta och störa sig på det, låtsas att det inte stör med andra? Förstår inte vissa vilken ond cirkel det blir, hur sjukt onödigt det är? Och inte nog med det, slöseri på tid.
Om det är något jag inte tål, verkligen inte tål. Det är människor som är kapabla till att sitta och verkligen ta sin tid och snacka en massa smuts i princip och sedan ta och le och vara så äckligt, vidrigt falska när de vänder tillbaka ryggen.

Kan inte ens börja och skriva om hur många sånna jag har i min närvaro. Men ibalnd är man väl illa tvungen, och det komiska med det hela är att ingen kan vara så falsk utan att komma undan med det. De kommer fram! Och just därför uppmanar jag nu ALLA, framför allt kvinnor att ta tag i sådant nonsens. Stör du dig på någon så spill it! Tänk så har ni missuppfattat hela situationen? Tänk så är det bara slöseri på eran tid?

Hursomhelst så kännde jag att jag behövde ta och skriva detta inlägg då det jag skriver tydligen kan missuppfattas. För jag har inget emot dig, dig eller dig personligen. Det är bara jag och mina åsikter om beteende och resultat.

KÄRLEK!


Kommentarer
Postat av: Jii

haha aw thanks :D

diggar din blogg oxå, så den har oxå hamnat på favolistan :D

Vad brukar du göra när du inte sitter och skriver i din blogg?

Take care :D kram

2008-05-21 @ 08:53:16
URL: http://sampaguita.blogg.se/
Postat av: SISTERHOOD

Förstår heller inte varför vi kvinnor ska vara som ilskna katter mot varandra, ger varandra mördar blickar och tittar på varandra som att "Du är inte värd nått" eller snacka skit bakom ryggen på en bara för att passa in eller vara en falsk person bara för att ta del av din status. Where is the love liksom?! where is the sisterhood? Men om man tänker efter så har vi kvinner nog aldrig riktigt haft de där hoodet som killar har (brotherhood), möjligtvis i smågrupper... men beror de på att vi har PMS-utbrott en gång i månaden, att bara dom som känner dig, stannar som din syster? eller är kvinnor bara uttråkade att de börjar hacka på alla andra som de känner sig hotade av bara för att själv känna att dom duger? haha själv orkar jag inte bry mig om att försöka vara bättre än någon annan när man kan vara glad o positiv. jag må vara tävlingsinriktad men när det kommer till såna onödiga saker som inte spelar roll, säg vad du tycker sen är det inte mer med de. fattar dom inte, låt dom gå och störa sig, dom är inte ditt problem.

klart du får ha dina åsikter och stå för de du gör!dom som missförstår och känner sig träffade är dom som känner sig hotade!



BIG LOVE TO THE SISTERHOOD :D haha

2008-05-21 @ 09:42:49
URL: http://sampaguita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0