Personligt Skit och Sånt

Metrobloggen, you gotta love it! Där finner man väldigt mycket gott och blandat. Hur jag råkade klicka in mig hos denna person minns jag inte. Men där hamnade jag iallafall, ännu en individ som tydligen har kärlek för musiken och gör det hundratals andra människor gör. Vi bloggar om det!

Måste börja påpeka att med det här menar jag inte att klanka ner denna skribent, tvärtom! Jag kan till och med hålla med honom till en viss gräns och anser att han har varit mer än grym med de ordval han haft. Så mycket till hatare är jag inte, däremot har jag egna åsikter oavsett vad.

Det jag däremot vill få fram är att jag måste vara en av Malmös största beundrare. Jag tillbringar all lediga tid jag har genom att pendla mellan Malmö och Stockholm. Jag sitter regelbundet och förklarar för andra hur underbar dialekten, miljön och människorna i Skåne verkligen är.
Samtidigt som min kärlek är den typen av musiken. Och trots detta så kan det få igång vissa tankar när jag läser liknande saker. Så när denne skribent benämner Skåne som "smutsiga södern" höjjer jag ett ögonbryn. Jag måste vara mer Stockholmare än vad jag vetat om, för jag har aldrig kallat Skåne för smutsiga södern. För mycket i USA i det hela, Skåne är Skåne och Dirty South är Dirty South, amerikanskt. Men tjena, det är jag helt enkelt.

Hursomhelst så skriver han att stockholmare anser att skåningarna stulit deras position som Sveriges hiphopstad nummer ett. Sedan fortsätter han med att skåningarna hatas för bland annat deras oferståeliga (dialekt) svenska. Som sagt, jag måste vara väldigt mycket mer stockholmare än vad jag trodde.
För att jag anser att man inte kan stjäla någons plats som "hiphopstad", om man nu kan kalla städer för det. Enligt mig så är det något som förtjänas. Och ska man sedan fördjupa sig i den diskussionen så lär den gå mycket djupare än vad man tror. Ja, med tanke på hur många artister det verkligen finns oavsett vilka som syns och inte syns. Mycket handlar om pengar, kontakter och girighet. Sorligt nog. Så artister finns det fler av än de som syns i olika Skåne och Stockholm,  som jag personligen kan kalla för talanger som underskattas.

Jag håller med denne skribent, självklart vill man ha omväxling. Det måste vara något jag i princip predikar här ibland. Allt ska inte låta likadant bara för att. Det kommer att sluta med att man dödar musiken plågsamt och långsamt. Men samtidigt hatar jag att dela in den svenska hiphopscenen. 
Jag tycker att svenskarna borde ha mer kärlek imellan. Hjälpa varandra att blomma upp och sätta plats för Sverige i Hiphop världen. Vilket jag för övrigt börjar tro på mer och mer. Fortsätter Lazee, Adam Tensta, Henok och många andra som de gör nu så kommer det att hända!

Så, jag tipsar om denne skribent (metrobloggen.se/a2kmichafma)

då jag anser honom brinna för det och då han gör det på ett stiligt sätt samtidigt som jag ändrar hans slut till en egen. Sverige, låt bli att hata och visa mer kärlek. Visa världen att Hiphopen lever i Sverige med. I alla städer, i alla hörn. Svenskar kan fan också!


 


Kommentarer
Postat av: A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov

DAMN!!! TACKAR FÖR DENNA!!! Har dock ändrat min blogg till http://a2kmichafma.blogg.se . Vi kan ju diskutera där om du vill. Du uppdaterar väldigt ofta här ser jag!!! Hur hinner du? Haha. Ha det fint!!! Ska jag länka till denna på min nya blogg snart? Thanks again!!! Peace.//A2K (Wize Guyz)

2008-05-07 @ 19:17:18
URL: http://a2kmichafma.blogg.se
Postat av: A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov

Hehe, tackar... aaah kan förstå det. Krya på dig!!! Några tips om hur en nybörjare som jag kan tänka mig att locka mera läsare? Du ser ju ut att kunna mycket om sådant här, haha. Peace.//A2K (Wize Guyz)

2008-05-07 @ 19:23:57
URL: http://a2kmichafma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0