Jag hjärta Malmö

Malmö är på G! Malmö sätter sig själva på kartan återigen där de förtjänar att synas! Enligt mig är Stockholm väldigt överskattat, vilket jag ofta visar här inne. På samma sätt som jag visar all kärlek jag har för denna skånska stad. Men den senaste tiden har Malmö gjort det alldeles själva och visat att det är en hiphop stad med en massa kärlek. Självfallet kommer det alltid att vara Stockholm som prioriteras av artister då det är Sveriges kära huvudstad. Men Malmö och deras arrangörer fightas tillbaka.
Det är inte vilka namn som helst som besöker Malmö, Naejj naejj! Det är namn som är större tillsamans än alla de Stockholm tar med sig. Inställda eller inte så tar de in artister med klass och status! Inte nog med att en av mina absoluta favorit artister Jah Cure anländer till Malmö i Juli, utan nu ska Three 6 Mafia ta sig dit. Ingen nyhet, nej inte alls. Men något jag helt enkelt kännde måste antecknas.

Skåne har dialekt, de har kärlek och de har talang i varenda hörn. De har Timbuk, Chords, AP och en massa andra talanger som inte dykt upp riktigt ännu. Men snart, snart jävlar kommer Malmö att skjuta Stockholm under mattan. Och alla "Stockholms Patrioter" som hatar på mig nu. Jag har kärlek även för er och för Stockholm! Bara det att malmö tog över mitt hjärta med dess charmiga dialekt för ett antal år sedan. Länge leve hiphop (oavsett stad) och länge leve Malmö!



Välkommen Till Malmö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0