Herr Convict

image47


Jag kan hålla med om att när Akon först kom ut så hade han både vettiga saker att säga och sjunga om. Hans röst var så otroligt skön och han visste vad han höll på med. Men jag har börjat lessna! Jag håller med om att han vet, han vet hur man gör en komersiell jippo singel. Jag håller med om att hans röst i sig säljer, och jag håller med om att han har talang oavsett vad.

Men som sagt, jag har börjat lessna! Jag har börjat lessna på att höra convict i början på varannan nya isngel man hör. Jag har börja lessna på att höra Akon sjunga refrängerna till varenda nyblivna grupp eller solo artist.
Och nu är det så att herr convict kanske inte ens varit en convict. Det måste jag personligen säga är roligt för mig att höra.
Med tanke på hur mycket denna man jag aldrig träffat hunnit gå mig på nerverna. Ja, det sägs att Akon har dragit en stor vit lögn. Aliuane Badara Thiam som han egentligen heter, påstår att han var ledaren och stora hjärnan bakom en stor och okänd bilrån. Som slutade med att han fick tjäna av i fängelset under 4½år.

Men, här kommer det där Men. Det finns en site som har publicerat en massa papper som bevisar att allas käre Akon aldrig satt sin fot bakom galler. Däremot avslöjjar papprena att denne 35 åriga rapstjärna var underhållen 1998 för innehav av  ett stulet fordon. Men det äårendet las sedan ner av rätten i Georgia,

Sedan dess har han blivit arresterad ett antal gånger, men det hårdaste han har blivit fälld för var för olaga vapeninnehav.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0