Green Light feat Andre 3000

Vet inte hur många fler förutom mig som älskar John Legend, men många är vi. Nu är det iallafall så att John Legend kommer med nytt. Vet dock inte riktigt vad jag ska skriva om den singeln. Det är John Legend, det är den rösten, men han gör något många inom hiphopvärlden gör just nu. Och det är att vinkla musiken till en liten mer elektronisk vinkel.
Ibland undrar jag om jag ska kalla det ren hiphop. Men vem är jag som ska klassa vad som är hiphop och vad som inte är. 

Enligt mig låter det inte riktigt som den John Legend man brukade få höra eller är van vid så att säga. Men det är som fler artister, det John Legend gör kan aldrig riktigt bli fel. Och sen är det nog så att många artister inte vill förlora sin status på vägen och självklart hänger med alla svängar som trenden ger och påverkar musiken med. Och nu är elektroniskt tydligen hett, den som inte märkt det får ta och börja lyssna med riktigt öppna öron.

Här får ni höra en liten snutt av John Legends låt Green Light där Andree 3000 medverkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0