Dem är tillbaka på riktigt

Om det finns någon Hiphop Grupp som kan ge mig en jädrans nostalgi kick så är det Bone, Bone Thugs n Harmony. Crossroads och 1st Of the Month är låtar som alltid kommer att följa med mig med under alla år. Och det glädjer mig att säga att HELA gruppen ska återförenas.
Kan samtidigt säga att jag nu kan förstå alla dessa flickor som skriker av glädje när deras favorit band återförenas och pratar om nya planer, ny musik och nya turne datum. I get it, I do!

Hursomhelst så är det så att Krayzie Bone nu talar ut och säger att de har lagt ner krigs yxan så att säga med Bizzy Bone och att när Flesh Bone släpps ur fängelset nästa månad så blir det så. Gruppen kommer att komma tillbaka till Rap gamet!
Gruppen består ursprungligen av Krayzie Bone, Layzie Bone, Wish Bone, Bizzy Bone och Flesh Bone. Flesh Bone åtalades och  fick 11 års fängelse efter att ha hotat en man med en laddad AK-47. Samtidigt så gjorde polisen en razzia hos honom Juli 2007 där de hittade olika typer av explosiva resistenser samt dynamit. Flesh som är Layzies bror var också efterlyst för flera olika misshandels åtal som var daterade redan bak till 1993.

Grupp medlemmen Bizzy blev utkickad från gruppen år 2002 på grund av hans narkotika, alkohol och grovt personliga problem. Bizzy släppte endå sitt solo album A Song For You nu i April. Där han har sin singel med DMX som blev en hit och hamnade nummer  på billboard listan.
Enligt Krayzie så finns det bara en sak som kommer hindra denna grammy vinnande hiphop grupp. Och det är krig mellan dem och skivbolagen. 

Går allt enligt planer så ska gruppens första studio besök vara med Swizz Beatz som ska producera gruppens återförenings projekt.

Som sagt, jag är så glad men samtidigt så fundersam. Jag älskar Bone Thugs n Harmony och jag är defenetivt inte den ända. Enda in idag så lär sig ungdommar från yngre generationer att uppskatta deras musik. Bone lyckas med äldre grejjer än idag, men! Det är äldre grejjer. Swizz Beatz för mig är inget jag kan relatera till Bone, vad är Bone plus Swizz Beatz för typ av resultat?
Men, oavsett vad så  vet jag att när det väl kommer till kritan så är jag lika glad, nyfiken och förväntansfull när det gäller det här projektet. Resultatet får vi ta och prata om när det kommer.



1st Of The Month


Tha Crossroads

Kommentarer
Postat av: Soulbloggen

Hej! Har ett erbjudande till dig... På vilken mailadress kan jag komma i kontakt med dig?

2008-06-17 @ 10:38:13
URL: http://www.soulbloggen.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0