Missy Miss Me Vs. Jay-Z pt I

Härmed erkänner jag. Jag erkänner att jag inte anser Jay-Z vara den hiphop kungen median utmålar honom till, jag erkänner att jag kan headbanga samt digga till ett enstaka par låtar som han levererat och jag erkänner att jag har tagit mig den tiden och pengar för att se honom uppträda idag.

MEN!

Samtidigt så erkänner jag att jag tycker att mannen är väldigt överskattad, precis som hans musik och jag förstår inte hur han lyckats få så många fans endast för hans musikinsats. Särskilt då han enligt mig inte är världens geni inom musiken. Enligt mig är han väldigt monoton rappare samtidigt som de låtar som ansetts att vara hits varit låtar som antingen varit producerat av andra, samplat från andra eller ha haft någon just för den stunden en väldigt "inne featuring artist".

Shawn Carter som han döptes till är ett geni och inte bara inom musiken utan en pengar mässig aspekt också, han vet vad man ska göra, hur man ska göra och när man ska göra. Och med den den talangen har han lyckats bygga upp sig och sätta sin plats på denna jord på så otroligt många smarta sätt. 

Men precis på samma sätt som jag anser honom att vara överskattad, precis på samma sätt som median utmålar honom att vara en gud inom hiphop, är precis samma sätt min nyfikenhet kryper i mig angående hans konserter. Man har hört så otroligt mycket så att jag måste ta och se vad alla skriverier och prat handlar om. är det verkligen världens upplevelse om man älskar hiphop, är det ett måste, kommer Jay att ge mig något att minnas resten av livet?

Så jag tänker inte gå så långt och ge honom en massa smeknamn och hata på mannen. För oavsett vad, så är det inte så lätt som man tror att nå dit han nått. Han har lyckats för att han kan, kan du? Istället blir det en Missy Miss Me Vs. Jay-Z också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0