Me, Myself & I

Jag har aldrig varit tjejen som följt trender eller kännt att jag är den ultimata heta femenina bruden som finns. Dock kan jag inte neka att jag är kvinna trots allt, jag har mina perioder då jag anser mig själv vara fet, ful och hela kalaset.

Men när det kommer till kritan så trivs jag, älskar jag mig själv och allt som medföljer. Jag menar, utan alla misstag, utan alla val, utan alla rynkor och celluliter så är det inte den jag är idag.
Jag tror inte att trots en massa ordval jag tagit angående mig själv att  jag skulle vilja vara någon jag inte är. Och det är endå något jag kan säga att jag vet då jag själv har hamnat i svackor  under mina yngre dagar då jag trott att omväxling är samma sak som att gå emot sig själv. Jag har verkligen trott att klack skor gör mig "hetare" och att u-rigningar och extremt tighta kläder är vad som är "sexigt".

Men för att sedan inse hur obekväm det fick mig att känna mig att det tillslut fick mig att bli olycklig till en ytlig nivå. Det passar inte mig, det passar inte mig att vara en tjejig tjej, en tjej som har koll på vad som är inne och vad som är ute.
Det är inte jag, jag är inte den som måste ha alla inne produkter. Och jag är verkligen inte den som är lycklig konstant, har världens bästa förhållande och har världens snyggaste bekantskap.

Jag är riktigt olycklig ibland och hatar allt och alla, mina vänner är rätt laidback och ganska så okända i andras ögon och det värsta av allt, jag är rätt så fet. Men, det är jag, oavsett vad så är det jag. Så vem är jag om jag börjar försöka ändra på mig, klanka ner mig och kritisera mig själv genom att försöka eftertrakta andra?

Vem är jag som ska säga att det jag blivit idag är fel när jag lyckas le, lyckas njuta och för var dag lyckas få något nytt att lägga till på listan. Det är trots allt den listan som fått mig att inse med senare tid att jag inte kan ändra saker och ting jag gjort. Utan erfarenheter bygger upp min karaktär, så att när jag sitter här vid denna stund och tittar tillbaka med vad jag vet nu, kan jag säga att jag inte skulle ändra ett dugg. För att oavsett brister och perioder så älskar jag kvinnan jag formats till, och när allt är sagt och gjort så kan jag endå bara leva för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0