J.D gör en Lil Wayne.

Jag tror inte att det är många som missat Lil Waynes kommentar och åsikter angående Mixtape DJs. Däremot kommer ytterligare en artist att yttra sig angående samma tema. Jermaine Dupri A.ka JD. Och inte på vilket sätt som helst utan genom en video blogg, där han säger att DJn är död. Dupri som startade sin kartriär som en backup dansare för en grupp vid namnet Whodini säger att hans olika mentorer var beroende av DJs.


Han fortsätter med att säga att uppmärksamheten inte är lika stor längre när det gäller DJs och inte alls har samma roll som de brukade. Jag personligen vet inte om jag kan gå så långt och säga att DJn är död och inte uppskattas. Dock tror jag att DJs underskattas väl mycket samtidigt som jag kan till en liten gräns hålla med. Jag håller med på det sättet att DJs idag inte alls ofta får lika mycket uppmärksamhet och respekt som de brukade. De DJs som idag blir större än vanligt är DJs som arbetar som producenter vid sidan om eller är DJs år väldigt stora och komersiella namn. Men har man inte den turen eller talangen är det riktigt svårt att lyckas som DJ och bara DJ. Vilket jag anser är sorligt.

Det finns inte mycket som går att jämnföra som att se en talangfull DJ stå där med sina två turntables och scratcha på ett sätt som får dig att häpna.
Samtidigt vet jag inte om det finns lika talangfulla DJs som det fanns "Back in the days". Inte på samma nivå eller på samma sätt iallafall. Och endå har DJs idag det lättare än vad de hade det förr. De har mer möjligheter och mer att arbeta med. Så, jag tycker att alla DJs ska resa sig upp och fortsätta att kriga och motbevisa Dupri och Lil Wayne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0