Sluta mutera mina sneakers!

Det är inte första gången jag stumlar omrking på en klack version av en sneaker, men varför gör Nike så? Varför förstör dem (enligt mig) det unika och absoluta simpla med sneakern för.
Att tillverka något "simpelt" som en jumpa sko och endå kunna sticka ut så pass mycket att det kan klassas som hett (trots att det inte är en "finsko") är hela meningen med dem för mig. 
Att tillverka en version med klack är som att ta sneakern, sparka på den, spotta på den, och sedan ta och våldta den för att få en muterad version.

Det lär vara en massa kvinnor som finner det här det hetaste dem någonsin skådat, samtidigt som det kommer finnas män som anser dem här skorna att vara "kattiga". All respekt, deras åsikt.
 
MEN det enda jag ser är något annorlunda, inte specielt, utan annorlunda. Vilket är logiskt, en jumpa sko med klack. Men är det då fortfarande en jumpa sko, en sneaker? Jag vetifan, jag ogillar det.


Gillar det som förmodligen är tanken bakom det hela, att vara orginel. Men förutom den tanken så ser jag verkligen inte det här som något hett.
Mer något som Nike tillverkar för att få en större samt ny typ av folkgrupp som uppmärksammar dem och hamnar på deras inköpslista.

VIll jag ha klack så köper jag klack, vill jag ha sneaks så köper jag det.
Pluspoäng för orginalitet, men fett med minus för resultatet!


Kommentarer
Postat av: Pascale

Aså, jag tycker dom var rätt coola. Men sen är ju frågan, hur många såna "originala" skor kommer det att tillverkas, och hur många kommer finnas ute på affärerna? Jag tror inte att dom kommer bli så vanliga i alla fall. Det är det, nya saker kommer in på marknaden och förstör originalet och vips är inget originellt längre! Det finns ju timberland highills, och converse, men det är ju inte så många som använder dom

2008-12-04 @ 16:49:00
URL: http://pascale.blogg.se/
Postat av: Fairda

PREACH! kunde inte säga det bättre sj

2008-12-07 @ 22:31:21
Postat av: Fatima

Njae, jag vet inte.. De kan nog göras mycket snyggare, diggar inte dessa speciellt iallafall..

2008-12-29 @ 04:48:19
URL: http://hardknockliife.blogspot
Postat av: karna

ouuuf hatar klackar som e wannabee sneakers, fuck off..

u, just keep it up!



/Esa

2008-12-29 @ 20:12:21
URL: http://anrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0