Personligt Skit/Stockholm och dess urban nattliv

Kalla mig mobbad, kalla mig hatare. Men jag är hursomhelst så sjukt less på den här incestliknande nattliv som finns i Stockholms gator. Jag är så less på att veta vem som kommer vara vart och vem som kommer att vara huvudattraktionen. Jag förstår inte hur alla kan finna det roligt att gå ut när det är samma procedur varje helg.

Skillnaden är att arrangörerna byter namn samt lokal. Men i stort sett är det samma sak. Samma DeeJays som spelar samma musik och samma spår som får igång besökarna för stunden.
Till och med besökarna är en mindre överaskning, då man vet vilka som kommer vara där. Man vet vilka som kommer stjäla rampljuset så att säga. Och man vet vilka som kommer hänga vid baren eller vid dörren.

Varför kan inte Stockholms ungdommar vara lite mer öppna och släppa hela "inne och ute" tankesättet. Varför inte ge andra arrangörer en chans, andra DeeJays en chans.
Många kommer med svaret att de vet vad de får om de går till en viss arrangör, att de vet vad de levererar. Men genom att tänka så, så är det självklart att det kommer att förbli så. Lessnar inte alla på varandra? Vad hände med variation och omväxling? Jag vet att rutiner tar kål på min själ iallafall.

Det finns så sjukt många talangfulla DeeJays där ute, så många sugna på att få vara med om nåt nytt.  Men sorligt nog vill inte de som är på toppen ge andra en chans. De vill ha toppen för sig själva, girighet tror jag att det heter.
Med allt det här menar jag dock inte att de arrangörer och DeeJays som väl finns och syns nu är dåliga. Gud nej, det finns en anldning till att de är på toppen.
Det jag däremot vill är att låta andra få vara med i spelet, ge variation och omväxling till Stockholms urban nattliv. Jag tror att det skulle uppskattas. Jag vill ha mer "Gäst DeeJays" på klubbarna, mer som vågar ta steget till att bli grymma arrangörer. Jag vill att fler ska våga ta sig till "mindre kännda klubbar". Jag vill inte lessna på Stockholm egentligen. Jag vill bara ha variation, omväxling.

Jag vill ha en ny, het urban nattliv i min kära huvudstad.
Jag vill ha tillbaka min kärlek till Stockholms urban nattliv, ge mig den nu!

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0