H.O.V.A

image14Jepp, jepp! Jay-Z kommer till Sverige!
Jay-z  är en av världens största rap artister idag, inte nog med största. Så är han enligt mig själv en av de smartare rap artisterna.
En man som är lika hatad som älskad inom musiken, men som flyter fram med sin karriär oavsett vad.

Shawn Carter som han annars heter  är just nu aktuell med det väl omtalade albummet "American Gangster". Detta album är varken hans första eller ens tredje släpp. Jay-Z har under sina år hunnit släppa tio väl sålda albums. Som jag nämde tidigare är denna man inget mindre än en talangfull man. Han är inte bara en soloartist utan en producent, låtskrivare och har till och med hunnit bygga upp en av de största klädesmärken inom streetwear idag, Roca Wear.

Nyligen slog Jay-Z till och gjorde sig till en stolt vodka ägare också, namnet på den vodkan har hunnit gå vilse i huvudet på mig. Men behövs det sägas mer?

Jag personligen vill inget mindre än närvara denna konsert då jag vet att det kommer att bli något oförgömmligt oavsett om man gillar den här mannen eller inte. Däremot vet jag inte om min ekonomi kommer tillåta mig att närvare på en av de största händelserna i år. Så det minsta jag kan göra är att blogga om det och tipsa de få läsare jag har som råkat missa denna nyhet. H.O.V.A, i Sverige för första gången nu till sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0