Adam Tensta

RMH var grabbarna som jämnt dök upp med samma Tee's inne på klubbarna. Grabbarna som lyckades leverera sin musik utan någon som helst hjälp av någon större major skivbolag. Dem ville och dem skulle!
Respect My Hustle, and so they did.

Adam Tensta kallas lite internt bland ungdommar för Sveriges räddare i nöden när det gäller svensk hiphop. Han är mannen som tog tillbaka alla lyssnare och fick alla att inse att svensk hiphop inte är död. Vet inte om jag personligen skulle gå så långt. Men jag beundrar mannen och hela RMH, för dem av någon förtjänar platsen de står på just nu.

Adam Tensta har med senare tid som sagt uppmärksammats av fler människor. Fler än av de som var på de klubbar jag var på för att kunna få syn på alla dessa nissar med RMH Tees. Hans singel "My Cool" har spelats konstant i olika radio stationer och tv kanaler. Han har nominerats för grammis och varit med på flera intervjuer på olika tidningar.
Min personliga åsikt om Adam är inget annat än positivt.  Särskilt när jag fick höra låten "Before U Know It", den låten är utöver allt annat jag någonsin hört från RMH grabbarna (Både de kända och de mindre kända). Den låten följer med mig överallt och måste höras minst en gång per dag. Så det glädjer mig att se att det är den senaste video släppet från Adam och RMH grabbarna.

Så njut med mig, och lyssna på "Before U Know It" med Adam Tensta och Sophia Somajo.
 

v

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0